- De optimalisatie van natuurlijke verwijzingen (SEO)
- Verbetering van de gebruikerservaring (UX)
- De stijging van de verkoop
De optimalisering van natuurlijke verwijzingen
Googlebot en reactietijd
Gedrag van internetgebruikers
De andere reden waarom Google de voorkeur geeft aan sites met een snelle weergave is vanwege de gebruikers: 57% van de internetgebruikers vindt dat een site in minder dan 3 seconden moet laden! In deze context volgt Google hun gedrag zeer nauwlettend om een SEO ranking toe te kennen. Wanneer een gebruiker een zoekopdracht uitvoert en op een resultaat klikt, kunnen bepaalde omstandigheden hem ertoe brengen terug te keren naar de zoekresultaten (gebrek aan relevantie van de pagina, snelheid van het openen van pagina's te traag, site die als dubieus wordt beschouwd, enz.) Deze backtracking (Pogosticking) is een belangrijke indicator waarmee het ranking-algoritme van Google rekening houdt.
Verbetering van de gebruikerservaring (UX)
Lange laadtijden van pagina's frustreren gebruikers. Deze frustratie leidt steevast tot hoge bouncepercentages (afhaken van de actie). Aan de andere kant optimaliseert de verbetering van de gebruikerservaring (UX) in verband met de weergavesnelheid de kansen om verkopen te sluiten. Wanneer de weergavetijden snel zijn, de site profiteert van een duurzamer verkeer en een langere bezoektijd per gebruiker (wat merkbekendheid en memorisatie bevordert).
De toename van uw verkoop
De doorstroming van het verkeer verhoogt het aantal geraadpleegde pagina's en biedt de bezoeker de mogelijkheid om gemakkelijker het product te vinden dat hij wenst. Impulsieve en spontane aankopen worden ook bevorderd als de bezoeker de mogelijkheid heeft om snel bij het product en het winkelwagentje te komen.
7 tips om het laden van pagina's te optimaliseren
Investeer in een goede webhosting
Analyseer de laadtijd
Scripts bijwerken
- Schakel scriptcompressie in met een programma als Minifier HTML / CSS / JS bijvoorbeeld.
- Optimaliseer de CSS-bestanden die door de server worden geüpload vóór de pagina zelf. Voor deze operatie is het noodzakelijk om alle overbodige elementen uit uw bestanden te verwijderen (spaties, nutteloze gegevens, enz.).
- Plaats de scripts onderaan de pagina (onder de waterlijn) zodat de inhoud eerst wordt geladen, voordat de scripts worden geladen. .
Het beeldformaat optimaliseren
Vier afbeeldingsformaten worden in alle browsers correct weergegeven: JPEG, GIF, PNG en WEBP (aanbevolen). Om de impact van deze afbeeldingen op de bandbreedte (maximale capaciteit van de internetverbinding) te verminderen, zijn twee bewerkingen nodig: verkleinen en comprimeren.
Formaat wijzigen
Comprimeer
Video's lichter maken
- Host de video op Youtube of Videmo en integreer ze op uw website
- De breedte van de video verkleinen
- Video comprimeren met software zoals Adobe Premiere
- Verwijder het geluidsspoor als het niet nodig is
- Kies een goed lichtgewicht formaat zoals MP4