Contact

UX Design: ook voor zakelijke toepassingen!

Het succes van consumententoepassingen is grotendeels te danken aan een effectieve UX. 
In het bedrijfsleven is deze aandacht voor het comfort van de eindgebruiker nog niet voldoende gesystematiseerd. En dat is jammer ...

De UX-aanpak bestaat uit ergonomische en intuïtieve systemen ontwerpen door de gebruiker centraal te stellen van het ontwerpproces. Bij de realisatie van een bedrijfsapplicatie bestaat UX Design uit het naar voren brengen van 3 operationele hefbomen: de emotie die de interactie met de gebruiker biedt, de capaciteit om efficiënt te beantwoorden aan de behoeften en het gebruiksgemak (usability).

Operationele voordelen

  • Een ergonomische toepassing, met een interface gebaseerd op de behoeften van de gebruiker, zorgt voor een echte hechting aan het werkinstrument en maakt :
  • Tijd besparen bij interne opleiding
  • Tevredenheid over het gebruik van de bedrijfsapplicatie
  • Besparing van tijd en geld bij de uitvoering van taken
  • Automatisering van bedrijfsprocessen
  • Een vermindering van fouten bij de gegevensinvoer
  • Werknemerstevredenheid en betere klantenrelaties

Een ontwerp in 5 fasen

Wanneer een werknemer zich zijn werkinstrument gemakkelijk eigen maakt, voert hij zijn dagelijkse taken sneller uit en wint hij aan productiviteit. Bij imageplus is het ontwerp van deze oplossingen gebaseerd op een bewezen methodologie die draait om 5 belangrijke fasen:

  1. Programmering fase: De doelstellingen van het project worden bepaald tijdens een eerste vergadering tussen onze projectmanagers en de klant. Deze eerste reflectie omvat de in te zetten instrumenten en middelen.
  2. Verkenning fase: Tijdens groeps- of individuele workshops met de eindgebruikers van de oplossing kunnen de behoeften van de gebruikers worden geïnventariseerd.
  3. Idee fase: Aan het einde van de verkenningsfase behandelen de teams die belast zijn met de ontwikkeling van de oplossing de ontwerpaspecten tijdens brainstormworkshops: ervaring, functionaliteiten, gebruikerspad, enz.
  4. Generatie fase: Het ontwerp van de tool wordt getest via wireframing (simulatie van de navigatie binnen het systeem). In deze fase kan worden vastgesteld wat werkelijk beantwoordt (of niet) aan de behoeften van de gebruikers.
  5. Evaluatie fase: Uitvoering van tests op ware grootte om verschillende belangrijke aspecten te verifiëren: algemene gebruikerservaring, bruikbaarheid van het systeem, relevantie van de functies, vlotheid van het gebruikerspad, enz. Aan het einde van deze betafase werken de teams oplossingen die niet doeltreffend aan de behoeften van de gebruikers voldoen bij of verwijderen ze deze.
UX staat voor "User Experience" in het Engels en "Expérience utilisateur" in het Frans.
Digitale marketeers aan het werk [AI-gegenereerde afbeelding]
Gidsen en tools

Digitale marketing: Een winnende strategie

Ontdek waarom digitale marketing een winnende strategie is voor bedrijven in de huidige digital-first wereld. Bereik een wereldwijd publiek, bespaar kosten en meet resultaten met digitale marketing. Ontdek de onderdelen van digitale marketing, waaronder SEO, contentmarketing, sociale-mediamarketing, e-mailmarketing en PPC. Begin uw digitale marketingreis met deze bruikbare tips en omarm de kracht van digitale marketing voor de groei van uw bedrijf.