On-premise software
Software als een dienst (SaaS)
Een Software as a Service (SaaS) biedt een reeks functionaliteiten waarop gebruikers zich abonneren. De toepassingen worden gehost op de servers van de softwareleveranciers en de gebruiker hoeft geen software te installeren of te onderhouden. De gebruiker hoeft alleen via internet verbinding te maken om van de dienst en alle bijbehorende voordelen te profiteren. De provider beheert de beveiliging, toegang, opslag en prestaties van de applicaties. Dit offshore beheer en onderhoud biedt een enorm voordeel voor IT-afdelingen van bedrijven: hun teams kunnen zich richten op strategische taken in plaats van op het beheer van software en hardware.
Innovatieve aanpak
De 12 voordelen van SaaS
1 Alle medewerkers kunnen de software bedienen
2 Gemakkelijker integratie
3 Lagere opstartkosten
4 Snelle inzet
5 Gemakkelijker upgrades en updates
6 Real-time gegevens
7 Geoptimaliseerd maatwerk
8 Betere beveiliging en privacy
De overgrote meerderheid van de SaaS-leveranciers heeft ingezien dat zij zwaar moeten investeren in gegevensbeveiliging en privacy om hun producten aantrekkelijk te maken. In dit verband bieden zij regelmatig geïntegreerde functionaliteiten aan die zowel de "Zero Trust"-architectuur als gegevensversleuteling omvatten.
* Zero Trust is een benadering die het concept van vertrouwen binnen netwerkarchitecturen elimineert. Dit voorkomt dat gegevens worden gecompromitteerd.
9 Geïntegreerde back-up
10 Offline functionaliteit
11 Vergroting van de schaalbaarheid
12 Verhoogde relevantie
Conclusie
Hou het simpel in een complexe wereld!
Zoals u ziet, gaat het niet langer alleen om snel presteren. Het gaat ook om operationele intelligentie. De wereld wordt elke dag complexer en bedrijven hebben nu eenvoudige en effectieve oplossingen nodig om waarde toe te voegen aan hun producten en diensten.